Full service WordPress bureau

Onze Google Reviews:

★★★★★ (5/5)

Waarom deze 5 tips jouw webshop nog beter maken

Ontdek in deze blog de waardevolle tips die jouw webshop naar een hoger niveau tillen.

Niet goed lopende webshop

Ken je dat? Je hebt alle tips van de experts opgevolgd, maar alsnog lijkt jouw webshop niet de omzet te behalen die je had verwacht.. Een behoorlijke teleurstelling. Maar, voel je niet schuldig! Je bent niet de enige die dit probleem heeft. Heel veel webshops doen het minder goed dan je zo op het eerste oog zou denken. Het kan aan tal van oorzaken liggen waarom jouw webshop nog niet het niveau behaald heeft wat je zou willen.

Waarom andere webshops het beter doen dan jouw webshop, heeft mogelijk te maken met een aantal trucjes die zij wel kennen, maar jij niet. Wanneer je deze tips gaat toepassen, kan het niet anders dan dat jouw webshop het beter gaat doen.

Image of shocked two women friends standing isolated over pink background. Looking aside holding shopping bags using mobile phone.
man-woman-making-shopping-list-with-laptop

5 Tips om jouw webshop te verbeteren

Voor online bedrijven is het belangrijk om je aan de regels van het spel te houden. In dit geval de spelregels van Google. Google is de grote baas in de online wereld. Google dicteert de regels, en als je je aan de regels houdt wordt je daarvoor beloond door Google in de vorm van een hogere page ranking. Wanneer je een webshop begint, is het daarom belangrijk om de voorwaarden van Google goed door te lezen zodat je weet wat je moet doen (of laten) om beter gevonden te worden. Een aantal elementen die voor Google belangrijk zijn, heeft onder meer te maken met de laadsnelheid van jouw webshop, de vindbaarheid van jouw webshop, de aantrekkingskracht die jouw webshop heeft op jouw klanten (kopen ze, of gaan ze weer snel weg), het gebruiksgemak van jouw webshop en nog veel meer. Hou daarom de updates en veranderingen van Google goed in de gaten om hier tijdig op te kunnen inspringen.

Klanten kopen bij bedrijven die ze vertrouwen. Hoe meer vertrouwen er is in een webshop, hoe makkelijker een aankoop wordt gedaan. Hoe betrouwbaar is jouw webshop? En, hoe kan je eventueel de betrouwbaarheid vergroten? Ook als er iets mis gaat, kan je alsnog het vertrouwen van de klant hebben als je dit maar goed oplost! Een betrouwbare webshop ziet er niet alleen professioneel uit, maar biedt ook een uitstekende klantenservice. De klant staat voorop en de kwaliteit van de producten is wat je ervan mag verwachten en dat blijkt uit de lovende reviews die je op je webshop hebt staan, of uit de mond-op-mond reclame die klanten als ambassadeurs van jouw webshop verder vertellen. Wat kan jij doen om de betrouwbaarheid van jouw webshop te vergroten?

Klanten zijn lui en gaan voor gemak. Het is nou eenmaal de waarheid. En zeg nou zelf, dit wil jij toch ook het liefst? Zorg er daarom voor dat jouw webshop gericht is op een goede gebruikerservaring: een snelle webshop die makkelijk in gebruik is en waar producten snel en eenvoudig gevonden kunnen worden, waarbij de klant snel en geruisloos door het check-out proces gaat. Easy does it. Is jouw webshop gericht op een optimale gebruikerservaring? Lees hier hoe je dat voor elkaar krijgt.

Dé plugin die wij vaak aanraden om de klanten die hun winkelmandje hebben achtergelaten alsnog over te halen deze producten te kopen. Deze plugin biedt vele mogelijkheden zoals het automatisch instellen van emails die jouw klanten ontvangen wanneer ze producten in hun mandje plaatsen maar niet afrekenen. Wist je dat door deze plugin jouw omzet flink zal stijgen? Alle reden dus om deze plugin te gebruiken als je dat nog niet deed.

Meten is weten. Hoe vaak we dat bij NEXT LEAD wel niet roepen! Creëer inzicht in jouw onderneming door te weten waar jouw klanten vandaan komen, wat ze wel of niet kopen, van welke aanbiedingen ze warm worden of welke producten ze liever links laten liggen. Hoe beter jij jouw klant kent, hoe beter jij jouw Webshop daarop kan (laten) aanpassen. Er zijn meerdere tools en plug-ins die je hierbij kunnen helpen, maar de meest bekende zijn: Monster insight, Google Analytics 4 en Email marketing software. Data is key voor een goedlopende webshop.

Uitverkochte producten

Hoe blij zou je worden van uitverkochte producten en een oneindige stroom van aanvragen naar bepaalde producten? Een goed converterende webshop is een samenspel van verschillende factoren die beginnen bij inzicht. Waar komen klanten vandaag en wat kopen ze, en als ze niet kopen waar ligt dat aan? Is het proces wel makkelijk genoeg of doe je niets aan klantretentie? Betrouwbaarheid is key voor klanten én voor Google. Play by the rules of Google en laat alles voor je werken in plaats van tegen! Ga aan de slag met bovenstaande tips en zorg actief voor een verbeterde webshop.