Full service WordPress bureau

Onze Google Reviews:

★★★★★ (5/5)

10 tips om je conversie te verbeteren

Ontdek in deze blog de waardevolle tips over converties.

Wat zijn conversies

Allereerst een vraag die vaak voorbij komt: “Wat is conversie en hoe kan ik mijn conversie verbeteren?” Een conversie is het moment waarop een (website)bezoeker overgaat tot een (voor jou) gewenste actie. Deze actie kan van alles zijn, denk bijvoorbeeld aan: een offerte of contactformulier invullen, een whitepaper downloaden, ergens voor inschrijven/aanmelden of een product aanschaffen.

Elegant smiling woman in glasses and striped shirt using laptop computer while siting at table in kitchen
man-woman-making-shopping-list-with-laptop

Hieronder 10 tips om je conversie te verbeteren:

Vertrouwen heeft een belangrijke rol bij het optimaliseren van je conversie. Niet alleen in een gesprek, maar ook met een website kun je vertrouwen winnen. Op deze manieren kun je vertrouwen winnen op je website:

  • Maak video’s over je bedrijf, het personeel en je producten of diensten;
  • Wees zo duidelijk mogelijk in je website teksten, je voorwaarden en bij de afspraken die je maakt;
  • Ga voor een persoonlijke benadering en laat je personeel zien op de website;
  • Voor webshops: Geef je bestelproces (in stappen) op een duidelijke manier weer.

Vriendelijkheid is enorm belangrijk bij conversie optimalisatie. Klantvriendelijkheid heeft alles te maken met klantenservice. Op deze manier kan je je klantenservice verbeteren:

  • Gebruik een FAQ-pagina;
  • Wees altijd bereikbaar (per telefoon, e-mail, chat of WhatsApp);
  • Voeg een routebeschrijving toe op je website;
  • Gebruik een contactformulier.

Het gevoel van de (potentiële) klant of hij/zij er goed aan doet om met je in zee te gaan, heeft alles te maken met zekerheid. Voornamelijk bij webshops is zekerheid erg belangrijk. Op de volgende manieren kan je de zekerheid vergroten:

  • Toon een aantal mooie projecten of cases;
  • Plaats referenties op je website;
  • Toon de levertijden / garanties op een duidelijke manier;
  • Bied je meertaligheid aan op je website, zorg er dan voor dat iedere taal een eigen domein heeft en gebruik goede vertalingen;
  • Check de spelling en verwijder typefouten;
  • Laat zien dat je een keurmerk of certificering hebt ofwel aangesloten bent bij branche organisaties / partners.

Gebruiksvriendelijkheid weegt zwaar in conversie optimalisatie. Het heeft alles te maken met de eenvoud om actie te kunnen ondernemen. Op de volgende manieren kun je de gebruiksvriendelijkheid van je website verbeteren:

  • Verklein het aantal kliks;
  • Zorg voor een gebruiksvriendelijk design en een responsive website;
  • Verbeter je snelheid met een goede hosting;
  • Maak geen gebruik van vaktaal en doseer informatie;
  • Maak interactie zo makkelijk mogelijk;
  • Gebruik lijstjes, opsommingen en bulletpoints;
  • Gebruik makkelijk leesbare content.

Een mooie website spreekt meer aan. Mensen kopen liever bij een geordende webshop dan bij een rommelige webshop. Je kan met behulp van kleine stappen de visuele uitstraling een boost geven:

  • Zorg voor eenheid in het design;
  • Gebruik geen sliders en carrousels;
  • Werk met 1 basiskleur en één a twee steunkleuren;
  • Gebruik icoontjes en een opvallende call to action (CTA);
  • Gebruik afbeeldingen en / of video’s.

Wanneer je de gunfactor hebt, dan zullen klanten (eerder) bij je terugkomen. Je kunt de gunfactor vergroten door onder andere deze manieren:

  • Bel de klant terug;
  • Geef tips in bijvoorbeeld een blogartikel;
  • Geef gratis informatie weg.

Mensen werken graag samen met specialisten die weten waar ze het over hebben. Dit leidt namelijk vaak tot goede resultaten. Hoe wordt je een autoriteit?

  • Krijg meer likes en volgers op social media;
  • Zorg dat je blogs en nieuwsberichten op social media plaatst;
  • Betrek jezelf in gesprekken en discussies over je vakgebied;
  • Zet je portfolio online;
  • Verzamel referenties en plaats deze online.

Mensen geloven iets wat wetenschappelijk bewezen is sneller. Dit kan met resultaten uit een laboratorium, maar ook met een onafhankelijk vergelijkend onderzoek. Laat duidelijk zien dat jouw producten ‘werken’ ofwel goed getest zijn.

Waar je ook op in kan spelen is neuromarketing, ofwel het inspelen op prikkels. Eén van die prikkels is schaarste. Mensen willen graag iets hebben waar een beperkte voorraad van is of iets wat een korte tijd beschikbaar is. Een aantal voorbeelden om op die prikkels in te spelen zijn:

  • Een dagactie of weekactie;
  • Een voorraadindicatie die laag staat;
  • Een countdown;
  • Vroegboekerskorting;
  • Een eenmalige actie.

Door het karakter en de eigenschappen van je doelgroep te analyseren, zul je tot de ontdekking komen dat je bijvoorbeeld de teksten van je campagne moet herschrijven of de kleuren van je website moet aanpassen. Op deze manier kan je beter inspelen op de wensen en behoeften van jouw klanten. Maak dus gebruik van de juiste tone of voice!

Ben jij klaar voor de next step?

We plannen graag een vrijblijvend (video)gesprek met je in om de mogelijkheden te bespreken.

Of neem op een andere manier contact op:

Selectie van onze opdrachtgevers

Veldzigt 22
3454 PW De Meern (Utrecht)

Telefoonnummer: 030-42 00 445
E-mail: info@nextlead.nl

UITSTEKEND beoordeling
Gebaseerd op 46 recensies
Een aantal jaar werk ik nu al naar volle tevredenheid samen met NEXT LEAD en dat bij verschillende werkgevers. Redenen waarom? De toewijding en snelheid waarmee projecten worden opgepakt. De bereikbaarheid en ijzersterke communicatie. Als klant geef je een opdracht met een gerust hart aan NEXT LEAD. Oh … en niet te vergeten het pro-actief meedenken met de overall business als kers op de taart! Voor mij is er niets fijner dan samenwerken met ondernemers die passie hebben voor hun vakgebied.
Sylvia
Sylvia
20 Januari 2024
NEXT LEAD heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten van onze SEA en SEO strategie. Een goede partner die kan denken én doen.
Gabrielle Zonneveld Piek
Gabrielle Zonneveld Piek
4 December 2023
Team Nextlead heeft onze webshop geheel geüpdatet, en diverse plugins vernieuwd, alles werkte daarna weer prima!
Edu Buijtenhuis
Edu Buijtenhuis
29 November 2023
Het is inmiddels al jaren terug dat we Alexander hebben benaderd of hij niet alleen flyers, maar ook een website kon ontwerpen voor ons kinderdagverblijf. We zijn kleinschalig en redelijk uniek, wat het vaak lastig maakt een externe partij uit te leggen wat we voor ogen hebben. Alexander bleek ontzettend makkelijk te benaderen (nu nog bij plotse bestands wijzigingen door bv een inspectie) en begreep ons direct. Zo is het vernieuwen van onze website een paar maanden terug ook erg soepel verlopen. Hij regelde alles, ik lever alleen de teksten. We zitten al krap genoeg in onze tijd! Zouden we opnieuw een bedrijf beginnen dan hoef ik niet te twijfelen waar we zullen beginnen. Het begint met een appje naar Alexander. Top-werk!
Ellimo
Ellimo
21 November 2023
Super samenwerking gehad met Next Lead! De communicatie was goed, snel en flexibel. Het team van Next Lead, heeft onze website van concept tot aan uitvoering goed begeleid met een super mooi resultaat. Wij zijn blij met Next lead als partner en kijken uit naar nog vele mooie projecten samen.
Marketing Bipharma
Marketing Bipharma
28 September 2023
Next Lead is transparant over de mogelijkheden en stelt zich op als partner. Ze zijn goed bereikbaar en flexibel.
Anne van Dam
Anne van Dam
1 September 2023
Next lead heeft net de nieuwe website gebouwd voor Jetchair en zoals we al een paar jaar van ze gewend zijn is dit heel soepel verlopen. Snelle communicatie, begrijpen wat we willen en altijd bereikbaar. Super bedankt Team Next Lead.
Wim In ‘t veen
Wim In ‘t veen
30 Augustus 2023
Snel en betrouwbaar. Professioneel, Servicebewust en goede ondersteuning
Theo Hijdra
Theo Hijdra
28 Augustus 2023
Ze zijn snel, flexibel en denken goed mee!
Bas Vriens
Bas Vriens
26 Augustus 2023
Beste Alexander en je collega's van Next Lead, Wat ben ik blij met jullie hulp, meedenken, steun en arbeid om mijn website te kunnen voltooien. Graag wil ik jullie laten weten dat ik heb ervaren dat jullie goed hebben kunnen aansluiten bij en afstemmen op mijn proces, constant. Stap voor stap, met veel geduld van jullie zijde, met een luisterend oor en waardevolle feedback, meedenkend op mijn pad naar het komen tot mijn website. Ik ben ook heel blij met het logo waarin jullie in het proces tot het komen tot mijn logo met me hebben meegedacht en constant hebben afgestemd op mijn wensen en behoeften, met daarbij ook jullie creativiteit. Het logo klopt qua vorm, ontwerp en kleur. Het klopt helemaal, van A tot Z in het proces, dat heeft geresulteerd in dit resultaat: mijn website. Ik ben onder de indruk van wat jullie mij hebben gebracht op basis van mijn wensen, behoeften, input en aanreiken. Waar jullie hebben kunnen volgen in dat wat ik wil brengen en zenden. Waarbij ik je richting die ik hierin nodig had, je tips en adviezen heel waardevol vond, Alexander. Alles begint bij luisteren, écht luisteren. En dat heb ik in jullie ontmoet. Het was een waar proces. Ik voel me dankbaar 🙏 Hartelijke groet, Franka Guiking
Franka Guiking
Franka Guiking
24 Juli 2023

Veldzigt 22
3454 PW De Meern (Utrecht)

Telefoonnummer: 030-42 00 445
E-mail: info@nextlead.nl

UITSTEKEND beoordeling
Gebaseerd op 46 recensies
Een aantal jaar werk ik nu al naar volle tevredenheid samen met NEXT LEAD en dat bij verschillende werkgevers. Redenen waarom? De toewijding en snelheid waarmee projecten worden opgepakt. De bereikbaarheid en ijzersterke communicatie. Als klant geef je een opdracht met een gerust hart aan NEXT LEAD. Oh … en niet te vergeten het pro-actief meedenken met de overall business als kers op de taart! Voor mij is er niets fijner dan samenwerken met ondernemers die passie hebben voor hun vakgebied.
Sylvia
Sylvia
20 Januari 2024
NEXT LEAD heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten van onze SEA en SEO strategie. Een goede partner die kan denken én doen.
Gabrielle Zonneveld Piek
Gabrielle Zonneveld Piek
4 December 2023
Team Nextlead heeft onze webshop geheel geüpdatet, en diverse plugins vernieuwd, alles werkte daarna weer prima!
Edu Buijtenhuis
Edu Buijtenhuis
29 November 2023
Het is inmiddels al jaren terug dat we Alexander hebben benaderd of hij niet alleen flyers, maar ook een website kon ontwerpen voor ons kinderdagverblijf. We zijn kleinschalig en redelijk uniek, wat het vaak lastig maakt een externe partij uit te leggen wat we voor ogen hebben. Alexander bleek ontzettend makkelijk te benaderen (nu nog bij plotse bestands wijzigingen door bv een inspectie) en begreep ons direct. Zo is het vernieuwen van onze website een paar maanden terug ook erg soepel verlopen. Hij regelde alles, ik lever alleen de teksten. We zitten al krap genoeg in onze tijd! Zouden we opnieuw een bedrijf beginnen dan hoef ik niet te twijfelen waar we zullen beginnen. Het begint met een appje naar Alexander. Top-werk!
Ellimo
Ellimo
21 November 2023
Super samenwerking gehad met Next Lead! De communicatie was goed, snel en flexibel. Het team van Next Lead, heeft onze website van concept tot aan uitvoering goed begeleid met een super mooi resultaat. Wij zijn blij met Next lead als partner en kijken uit naar nog vele mooie projecten samen.
Marketing Bipharma
Marketing Bipharma
28 September 2023
Next Lead is transparant over de mogelijkheden en stelt zich op als partner. Ze zijn goed bereikbaar en flexibel.
Anne van Dam
Anne van Dam
1 September 2023
Next lead heeft net de nieuwe website gebouwd voor Jetchair en zoals we al een paar jaar van ze gewend zijn is dit heel soepel verlopen. Snelle communicatie, begrijpen wat we willen en altijd bereikbaar. Super bedankt Team Next Lead.
Wim In ‘t veen
Wim In ‘t veen
30 Augustus 2023
Snel en betrouwbaar. Professioneel, Servicebewust en goede ondersteuning
Theo Hijdra
Theo Hijdra
28 Augustus 2023
Ze zijn snel, flexibel en denken goed mee!
Bas Vriens
Bas Vriens
26 Augustus 2023
Beste Alexander en je collega's van Next Lead, Wat ben ik blij met jullie hulp, meedenken, steun en arbeid om mijn website te kunnen voltooien. Graag wil ik jullie laten weten dat ik heb ervaren dat jullie goed hebben kunnen aansluiten bij en afstemmen op mijn proces, constant. Stap voor stap, met veel geduld van jullie zijde, met een luisterend oor en waardevolle feedback, meedenkend op mijn pad naar het komen tot mijn website. Ik ben ook heel blij met het logo waarin jullie in het proces tot het komen tot mijn logo met me hebben meegedacht en constant hebben afgestemd op mijn wensen en behoeften, met daarbij ook jullie creativiteit. Het logo klopt qua vorm, ontwerp en kleur. Het klopt helemaal, van A tot Z in het proces, dat heeft geresulteerd in dit resultaat: mijn website. Ik ben onder de indruk van wat jullie mij hebben gebracht op basis van mijn wensen, behoeften, input en aanreiken. Waar jullie hebben kunnen volgen in dat wat ik wil brengen en zenden. Waarbij ik je richting die ik hierin nodig had, je tips en adviezen heel waardevol vond, Alexander. Alles begint bij luisteren, écht luisteren. En dat heb ik in jullie ontmoet. Het was een waar proces. Ik voel me dankbaar 🙏 Hartelijke groet, Franka Guiking
Franka Guiking
Franka Guiking
24 Juli 2023
© Copyright NEXT LEAD B.V. 2024 | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Cookiebeleid | Disclaimer